Novinky...

26.08.2018 18:24

O víkendu 11. a 12. 8. jsme byli přítomni na 14. speciální výstavě potkanů v Praze- Toulcově dvoře. V sobotu proběhla výstava potkanů s PP a registrovaných- tam jsme nevystavovali, zato jsem srdnatě vykonávala několik hodin práci nosiče. V neděli proběhla výstava mazlíků, kde se byli ukázat naši miláčkové Morlok, Egon a Dasha. Posouzení bylo dvojí- každý potkan byl posouzen dvěma posuzovatelkami a posléze se z obou posudků spočítal i bodový průměr. Proto každý z vítězů měl vlastně 3 různé výsledky. A jak si naši vedli? Potkanička Dasha se nám bohužel moc nevytáhla, protože ji před posouzením nejspíše něco velice naštvalo a kousla posuzovatelku a tak dostala velice malé body. U jejího posouzení jsem nebyla přítomna, tak nemám tušení, proč byla tak naštvaná. Přitom byla klidná jak při manipulaci u veterinární přejímky, tak po posouzení u registrace v rukou Mousevillky. No prostě svéhlavá baba to je :-D Naopak velice potěšily další výsledky: Egon si vysloužil od posuzovatelky Jany Drncové cenu Nejlepší dospělý samec mazlík, průměrem obou posudků- dvojího posouzení si vysloužil cenu 2. nejlepší samec mazlík a 1. nejlepší dospělý mazlík. Morlok získal od posuzovatelky Jany Drncové cenu Nejlepší senior mazlík, od posuzovatelky Báry Belešové rovněž cenu Nejlepší senior mazlík a průměrem posudků obdržel jednoznačně 1. nejlepší mazlík senior výstavy. Jsem na chlapce a hlavně na dědouška Morloka opravdu moc hrdá. Dále se Egon líbil i návštěvníkům výstavy, kteří volili potkana sympatie. Egon získal i cenu 3. nejlepší potkan sympatie. A aby těch cen nebylo málo, díky krásným bodům našich myšounů jsem získala cenu 2. nejlepší chovatel výstavy. Musím uznat, že tato výprava byla za celou moc potkanářskou kariéru ta na ceny a výhry jednoznačně nejplodnější :-)

Za zmínku stojí i úspěch naší dlouhosrsté "dcerušky" Berwelle Od Pekelného Strážce, kterou přivezla vystavit její majitelka Ivana Gáliková. Berwelle obdržela od posuzovatelky Báry Belešové cenu Nejlepší dospělá samice mazlík a Nejlepší mazlík velveteen / dlouhosrstý, dále bodovým průměrem získala cenu 2. nejlepší dospělý mazlík výstavy, od návštěvníků byla zvolena jako 1. nejlepší potkan sympatie :-) Gratuluji k nádherným výsledkům naší neméně nádherné chundelky Berwelle a paničce Ivaně moc děkuji za reprezentaci našeho odchovu.

Dále se nám na výstavě podařilo nechat zaregistrovat naše dvě strakaté sestřičky Darju a Dashu pod klub SOChP :-) V neděli po ukončení výstavy jsem ještě pomohla s úklidem výstavního sálu a odnošením věcí. Během výstavy bylo předáno několikero našich čajíčků a sirupů.

Děkuji pořadatelům za krásnou výstavu.

Žel máme opět i ztráty. Naši dědouškové nám odcházejí stářím na Druhý břeh...

Ve středu 22. 8. usnula navždy naše milovaná Oressa.

V pátek 24. 8. Oressu následoval i její bráška Orden Ogan.

Oba úžasní a milí velveteenci z dlouhosrsté linie, byli mým spolněným snem a s pusinkami mi rozdávali radost. Orden se stal v mém chovu velmi důležitým plemeníkem a dal mi výborné vrhy mláďátek, která ponesou jeho krev dál. Oressa se mi po peripetiích s původní majitelkou, která mi lhala a podvedla mě, dostala díky mým přátelům potkanářům spolu se sestřičkou Onerou zpět domů, za což jsem nesmírně vděčná. Oressa se žel nikdy maminkou nestala, i když jsme se snažili, ale asi to tak mělo být. Můj vrh O2 je pro mě poklad. Oressa a Orden se dožili téměř 2 a půl roku.

Žel mám v kleci stále několikero potkaních babiček, které už dávno oslavily druhé narozeniny. Zase nastává to smutné a emočně vypjaté období odchodů. Jsem si toho vědoma a snažím se s tím nějak vypořádat, ale i přes to, že jsem s potkany nějakých 11 let a v podstatě ztráty zakouším každou chvíli, nikdy jsem si na ty odchody nezvykla natolik, abych po smrti každého mého miláčka neronila slzy. Možná jsem měkota, možná jsem blázen, ale nemůžu si pomoct.

Ale abychom pořád jen neplakali, teď trošku něco z veselejšího soudku... miminka...

Stále máme k dispozici ihned k odběru volná mimča z vrhu F3- podílové divočáčky... Kouzelné darebáčky s kočičí povahou. Kdopak si troufne na chlupatou střelu plnou ztřeštěných nápadů? Komu chybí do party malý divous či divoženka?

Dále bude volných ještě pár miminek z nejmladšího vrhu G3- už asi jen holky, máme americké modré a ruské stříbrné ve standard provedení. K odběru cca za dva týdny. Fotky vrhu G3 snad nahraji na web během příštího týdne, trošku jsem teď nestíhala fotit.

Kryjeme na podzimní vrhy, ale zatím tyto podzimní plány nebudu uveřejňovat předem. Každopádně chystáme něco do ameriky a platiny, genová LH a také strakáčky.

 

© 2009 Od Pekelného Strážce - Všechna práva vyhrazena!

Vytvořeno službou Webnode