Život v ChS je cyklus... zrození mláďátek, ale i ztráty...

01.08.2017 22:44

Za tu dobu, co jsem psala novinky naposledy, se stalo zase několik novinek a tak tedy chronologicky...

V pátek 14.7. jsem musela nechat uspinkat naší milovanou Lupinu. K našemu velkému zármutku Lupina i přes veškerou snahu při léčbě zaníceného zranění v tlamičce nezačala jíst. Ze stříkačky už ani sladký čaj ani jogurt či kaši nebyla s to polknout. V pátek už byla absolutně bez chuti do života, velice slabá a vyhublá. Tak jsem jí s těžkým srdcem doprovodila na poslední cestu... Lupí, ty naše pometlo okaté, moc mi tu chybíš...

V sobotu 22.7. jsem se zúčastnila na čumendu a jakožto zapisovatel výstavy Ostravské šťurování. Svezla jsem se v autě se Alenkou a Láďou (ChS Z planety Zubajda). Tentokrát jsem nevystavovala, jen jsem přivezla pro ChS Percy malou Zenorthis a také předala několik sirupů a čajů z našich bylinek. Výstava byla malá, domácká, s milou a příjemnou atmosférou- žádný stres. Navíc vše se stíhalo naprosto předpisově. Prima výstava, za rok rádi pojedeme zase :-) Při té příležitosti nám byla rovněž svěřena do chovu krásná černá berkshirka Ufounka Z planety Zubajda. Díky, Alenko, za úžasné zvířátko :-)

Neděle 30.7.- Nejveselejší událostí posledních dní je bezesporu narození vrhu A3 (ano, po osmi letech aktivního chovu už třetí abeceda, neuvěřitelné!). Vendeta přivedla na svět tátovi Morlokovi 8 nádherných nacucaných dětiček. Máme 3 kluky a 5 slečen. Barvy předpokládáme americká modrá, modrá aguti, černá a aguti a je tam také jedno světlooké miminko, zatím bez náznaku pigmentu, tak uvidíme, co se z něj vyloupne. Platina? Albínek? To je překvápko :-)

A dnes 1.8.  žel další smutná novina. Navždy odešel náš Clerk. Poslední tři týdny nebyl ve své kůži. Sice jedl a pil, ale byl bez nálady, hodně spal, stranil se ostatních, ježil se a hubnul. 12.7. jsem ho nechala prohlédnout na vet. Dýchal normálně, nekýchal, porfyrin nevylučoval, tělní otvory v pořádku, bobky jako obvykle, teplota v normálu. Nechala jsem udělat koprologii a moč- Clerk je bez paratitů, moč v normálu. Dostal fýzák a vitamíny. Dvakrát denně papal calopetku a doufali jsme, že se zlepší. Stav byl stále stejný, stále unavený, smutný a ježatý, přesto papal jako obvykle. A dnes ráno jsem ho našla spinkat už napořád. Nevíme, co přesně mu bylo. Ještě neměl ani dva roky, navíc byl po něm jeden vrh. Proto jsem jeho tělíčko odnesla na vet, aby jej podrobili pitvě. Až budu znát výsledky, písnu je na web. Clerk byl pohodář, nekonfliktní, v kleci jsem o něm skoro nevěděla, jak byl hodný. Mimo klec vyhledával kontakt a mazlení- typický potkaní kluk, dobrák od kosti a milý lenoch. Clerku, kamaráde, moc mi tu chybíš...

Po dnešním smutném ránu jsem si snažila zlepšit den sklizní bylinek, sušením na čajíčky a macerováním na nové sirupy. Právě se maceruje nový Zahradní pětiboj.

 

© 2009 Od Pekelného Strážce - Všechna práva vyhrazena!

Vytvořeno službou Webnode