Loučení se staroušky :'(

26.08.2016 17:35

Smutné období nám trvá, další naši staroušci odešli na Druhý břeh.

9.8. nás opustil náš krásný, dobrosrdečný a pohodový mazel Bivoj, kterému bylo pomoženo důstojně odejít pomocí eutanásie. Důvodem byla škaredá hnisající boule na spodní čelisti a krku a jeho rapidní úbytek váhy a nenadálého celkového zhoršení zdravotního stavu. Od prvních příznaků do konce to bylo jen pár dní. Pitvou se zjistilo, že se jednalo o skrytý chronický zánět ve spodní čelisti, který se najednou v plné síle rozjel, způsobil výrůstek na kosti a výrůstek zase poškození okolní tkáně, načež to celé zabscedovalo a utvořila se ona bolestivá hnisající boule. Pro jistotu jsem nechala vzít vzorky na histologii. Naštěstí se opravdu jednalo "jen" o zánět, nikoli rakovinné bujení.

Téhož dne večer, jsem se vracela z veteriny úplně vyřízená a doma mě čekala další várka slz. Odešel Atrey. Ležel v kleci, natežený a bez života... pravděpodobně se mu opakovala mrtvice, kterou nedávno prodělal a zdárně ustál. Další úžasný tvoreček nás opustil. V kleci Zoltar a bráška Aries jen smutně hleděli do prázdna :-(

23.8. navždy usnula naše milovaná, úžasná, "zredukovaná" bez-uška a bez-ocasačka Theriana. Zdraví jí sloužilo do poslední chvíle, nádherná, mohutná, krásnou lesklou srst měla. A najednou usnula.

Hned den na to 24.8. v odpoledních hodinách Theri následovala i její celoživotní kamarádka Yasmir, na které už bylo stáří znát. Zhubla a zadní nožky zlobily. Usnula stočená v hamaku, jakoby už bez své kamarádky neměla důvod k životu...

Děťátka moje, moc mi tu chybíte...

 

Co se týče plánovaných vrhů, tak u Ariese se opravdu prokázala neplodnost, žádná samička s ním zase nezabřezla. Ani Lupina, ani Leela.

Lupina tedy byla nakryta Drobečkem, tak čekáme, co se bude dít dál.

Leele už šlape na paty věk a tak zkusíme naposledy. Jejím partnerem se stane Thranduil EzelloharRat- platinový fešák, u kterého bychom tímto vrhem mohli ověřit LH alelu, kterou by mohl nést. Vyjímečně v tomto případě kryji samcem mladším jednoho roku. U Leely už nemůžeme víc čekat a lepšího samce jsem pro ni prostě nenašla.

 

13. 8. jsem se s Percy, Iletis a Brunem svezla jen tak na čumendu na Speciální výstavu potkanů do Prahy. I když jsem nazpět musela odfrčet už odpoledne vlakem, bylo to příjemné setkání a pokecání. Navíc jsem byla zvědavá, zda někdo doveze ukázat i americké modré potkyšky, které na výstavách vždy okukuji a monitoruji situaci českého chovu ohledně této barevné linie. Musím konstatovat, že na "speciálce" byl američánek jen jeden!

 

© 2009 Od Pekelného Strážce - Všechna práva vyhrazena!

Vytvořeno službou Webnode